eduskrypt.pl - platforma nominowana do WORLD SUMMIT AWARD 2007

Informacje - szczegóły

«  Dodaj Informację


Antropologia (74) | Archeologia (8883) | Astronomia (1509) | Biologia (360) | Biotechnologia (113) | Chemia (238) | Ciekawostki (3643) | Ekologia (660) | Ekonomia i Biznes (674) | Etnologia (67) | Filozofia (81) | Fizyka (261) | Fundusze, granty, stypendia (345) | Genetyka (334) | Geografia (138) | Geologia (126) | Gimnazjum (57) | Historia (1228) | Historia sztuki (163) | Imprezy kulturalne (538) | Informatyka (544) | Inne (627) | Językoznawstwo i filologie (134) | Konferencje i imprezy naukowe (1072) | Konkursy (933) | Kształcenie zintegrowane (47) | Kursy i szkolenia (68) | Liceum / Technikum (178) | Literatura (111) | Ludzie nauki (475) | Matematyka (159) | Medycyna (3294) | Miasta i regiony (96) | Muzyka (101) | News bulletin - English (832) | Paleontologia (155) | Prawo (155) | Projekty edukacyjne (70) | Przyroda (1167) | Psychologia (436) | Religie (122) | Rozrywka (127) | Socjologia (504) | Sport (135) | Studia wyższe (574) | Szkoła podstawowa IV-VI (48) | Sztuka (62) | Świat (1781) | Targi (110) | Technika i technologie (1324) | Turystyka (80) | Uczelnie wyższe (1808) | Unia Europejska (147) | Współpraca naukowa (143) | Wszystkie etapy szkolne (200) | Wychowanie przedszkolne (64) | Z życia szkoły (97) | Żywienie (234)

  

Łamigłówki dobre dla mózgu
2008-05-06 08:38:50

Kilka łamigłówek dziennie może wpływać pobudzająco na pracę mózgu - sugeruje ekipa amerykańskich i szwajcarskich naukowców.

Naukowcy przekonują, że rozwiązywanie zadań dostosowanych przez komputer do możliwości danej osoby może dawać doskonałe efekty. W eksperymencie wzięło udział 35 ochotników, którzy codziennie przez 25 minut zmagali się z komputerowymi łamigłówkami. Kolejne 35 osób tego nie robiło.
Zadania polegały m.in. na zapamiętywaniu przez uczestników liter i figur. Proces trwał przez trzy tygodnie. Następnie porównano możliwości uczestników, którzy testy wykonywali i tych, którym łamigłówki odpuszczono.

Kiedy obie grupy musiały zmierzyć się z problemami zupełnie nie związanymi z komputerowymi łamigłówkami, okazało się, że pierwsza grupa radziła sobie z nimi znacznie lepiej. "Możliwości umysłowe wszystkich, którzy rozwiązywali zadania, poprawiły się" - zauważył prof. Walter Perrig z University of Bern.

Producenci komputerowych łamigłówek od dawna przekonywali o ich pozytywnych efektach, ale do tej pory nie przeprowadzono na ten temat zbyt wielu badań.

Zaangażowana w bania dr Susanne Jaeggi twierdzi, że klucz do sukcesu może leżeć w regularnych powtórkach. "To tak samo jak ze sportem - nie można mieć wyników w futbolu, jeśli nie gra się często w piłkę" - zauważyła Jaeggi.

Wyniki badań opublikował tygodnik "Proceedings of the National Academy of Sciences". MRT



PAP - Nauka w Polsce

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukasz skorzystaj z poniższej wyszukiwarki.

  Google
 
 
Web www.eduskrypt.pl



Koszyk jest pusty
Zaloguj się:

adres e-mail:

hasło:
   
« Zarejestruj się
Wpisz pobrany
kod dostępu:
 
Polecamy:
















    
UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii, proszę zapoznać się z polityką prywatności platformy edukacyjnej eduskrypt.pl
ZAMKNIJ