eduskrypt.pl - platforma nominowana do WORLD SUMMIT AWARD 2007

Informacje - szczegóły

«  Dodaj Informację


Antropologia (74) | Archeologia (8886) | Astronomia (1510) | Biologia (362) | Biotechnologia (124) | Chemia (245) | Ciekawostki (3645) | Ekologia (665) | Ekonomia i Biznes (683) | Etnologia (72) | Filozofia (90) | Fizyka (267) | Fundusze, granty, stypendia (352) | Genetyka (337) | Geografia (145) | Geologia (131) | Gimnazjum (60) | Historia (1234) | Historia sztuki (166) | Imprezy kulturalne (541) | Informatyka (551) | Inne (632) | Językoznawstwo i filologie (138) | Konferencje i imprezy naukowe (1077) | Konkursy (939) | Kształcenie zintegrowane (51) | Kursy i szkolenia (75) | Liceum / Technikum (182) | Literatura (115) | Ludzie nauki (486) | Matematyka (161) | Medycyna (3301) | Miasta i regiony (102) | Muzyka (109) | News bulletin - English (835) | Paleontologia (163) | Prawo (163) | Projekty edukacyjne (73) | Przyroda (1172) | Psychologia (439) | Religie (127) | Rozrywka (131) | Socjologia (510) | Sport (141) | Studia wyższe (577) | Szkoła podstawowa IV-VI (48) | Sztuka (68) | Świat (1785) | Targi (114) | Technika i technologie (1329) | Turystyka (86) | Uczelnie wyższe (1809) | Unia Europejska (153) | Współpraca naukowa (146) | Wszystkie etapy szkolne (203) | Wychowanie przedszkolne (73) | Z życia szkoły (102) | Żywienie (234)

  

Łamigłówki dobre dla mózgu
2008-05-06 08:38:50

Kilka łamigłówek dziennie może wpływać pobudzająco na pracę mózgu - sugeruje ekipa amerykańskich i szwajcarskich naukowców.

Naukowcy przekonują, że rozwiązywanie zadań dostosowanych przez komputer do możliwości danej osoby może dawać doskonałe efekty. W eksperymencie wzięło udział 35 ochotników, którzy codziennie przez 25 minut zmagali się z komputerowymi łamigłówkami. Kolejne 35 osób tego nie robiło.
Zadania polegały m.in. na zapamiętywaniu przez uczestników liter i figur. Proces trwał przez trzy tygodnie. Następnie porównano możliwości uczestników, którzy testy wykonywali i tych, którym łamigłówki odpuszczono.

Kiedy obie grupy musiały zmierzyć się z problemami zupełnie nie związanymi z komputerowymi łamigłówkami, okazało się, że pierwsza grupa radziła sobie z nimi znacznie lepiej. "Możliwości umysłowe wszystkich, którzy rozwiązywali zadania, poprawiły się" - zauważył prof. Walter Perrig z University of Bern.

Producenci komputerowych łamigłówek od dawna przekonywali o ich pozytywnych efektach, ale do tej pory nie przeprowadzono na ten temat zbyt wielu badań.

Zaangażowana w bania dr Susanne Jaeggi twierdzi, że klucz do sukcesu może leżeć w regularnych powtórkach. "To tak samo jak ze sportem - nie można mieć wyników w futbolu, jeśli nie gra się często w piłkę" - zauważyła Jaeggi.

Wyniki badań opublikował tygodnik "Proceedings of the National Academy of Sciences". MRT



PAP - Nauka w Polsce

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukasz skorzystaj z poniższej wyszukiwarki.

  Google
 
 
Web www.eduskrypt.pl



Koszyk jest pusty
Zaloguj się:

adres e-mail:

hasło:
   
« Zarejestruj się
Wpisz pobrany
kod dostępu:
 
Polecamy:
















    
UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii, proszę zapoznać się z polityką prywatności platformy edukacyjnej eduskrypt.pl
ZAMKNIJ