eduskrypt.pl - platforma nominowana do WORLD SUMMIT AWARD 2007

Informacje - szczegóły

«  Dodaj Informację


Antropologia (74) | Archeologia (8869) | Astronomia (1504) | Biologia (353) | Biotechnologia (106) | Chemia (228) | Ciekawostki (3638) | Ekologia (650) | Ekonomia i Biznes (664) | Etnologia (64) | Filozofia (74) | Fizyka (255) | Fundusze, granty, stypendia (340) | Genetyka (327) | Geografia (131) | Geologia (123) | Gimnazjum (54) | Historia (1224) | Historia sztuki (158) | Imprezy kulturalne (530) | Informatyka (539) | Inne (618) | Językoznawstwo i filologie (129) | Konferencje i imprezy naukowe (1066) | Konkursy (925) | Kształcenie zintegrowane (39) | Kursy i szkolenia (60) | Liceum / Technikum (171) | Literatura (107) | Ludzie nauki (468) | Matematyka (155) | Medycyna (3289) | Miasta i regiony (90) | Muzyka (88) | News bulletin - English (827) | Paleontologia (150) | Prawo (149) | Projekty edukacyjne (59) | Przyroda (1162) | Psychologia (423) | Religie (116) | Rozrywka (120) | Socjologia (500) | Sport (132) | Studia wyższe (571) | Szkoła podstawowa IV-VI (38) | Sztuka (57) | Świat (1779) | Targi (104) | Technika i technologie (1318) | Turystyka (74) | Uczelnie wyższe (1803) | Unia Europejska (138) | Współpraca naukowa (138) | Wszystkie etapy szkolne (195) | Wychowanie przedszkolne (56) | Z życia szkoły (89) | Żywienie (234)

  

Łamigłówki dobre dla mózgu
2008-05-06 08:38:50

Kilka łamigłówek dziennie może wpływać pobudzająco na pracę mózgu - sugeruje ekipa amerykańskich i szwajcarskich naukowców.

Naukowcy przekonują, że rozwiązywanie zadań dostosowanych przez komputer do możliwości danej osoby może dawać doskonałe efekty. W eksperymencie wzięło udział 35 ochotników, którzy codziennie przez 25 minut zmagali się z komputerowymi łamigłówkami. Kolejne 35 osób tego nie robiło.
Zadania polegały m.in. na zapamiętywaniu przez uczestników liter i figur. Proces trwał przez trzy tygodnie. Następnie porównano możliwości uczestników, którzy testy wykonywali i tych, którym łamigłówki odpuszczono.

Kiedy obie grupy musiały zmierzyć się z problemami zupełnie nie związanymi z komputerowymi łamigłówkami, okazało się, że pierwsza grupa radziła sobie z nimi znacznie lepiej. "Możliwości umysłowe wszystkich, którzy rozwiązywali zadania, poprawiły się" - zauważył prof. Walter Perrig z University of Bern.

Producenci komputerowych łamigłówek od dawna przekonywali o ich pozytywnych efektach, ale do tej pory nie przeprowadzono na ten temat zbyt wielu badań.

Zaangażowana w bania dr Susanne Jaeggi twierdzi, że klucz do sukcesu może leżeć w regularnych powtórkach. "To tak samo jak ze sportem - nie można mieć wyników w futbolu, jeśli nie gra się często w piłkę" - zauważyła Jaeggi.

Wyniki badań opublikował tygodnik "Proceedings of the National Academy of Sciences". MRT



PAP - Nauka w Polsce

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukasz skorzystaj z poniższej wyszukiwarki.

  Google
 
 
Web www.eduskrypt.pl



Koszyk jest pusty
Zaloguj się:

adres e-mail:

hasło:
   
« Zarejestruj się
Wpisz pobrany
kod dostępu:
 
Polecamy:
















    
UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii, proszę zapoznać się z polityką prywatności platformy edukacyjnej eduskrypt.pl
ZAMKNIJ