eduskrypt.pl - platforma nominowana do WORLD SUMMIT AWARD 2007

Informacje - szczegóły

«  Dodaj Informację


Antropologia (74) | Archeologia (8855) | Astronomia (1501) | Biologia (348) | Biotechnologia (104) | Chemia (224) | Ciekawostki (3636) | Ekologia (645) | Ekonomia i Biznes (660) | Etnologia (61) | Filozofia (72) | Fizyka (254) | Fundusze, granty, stypendia (340) | Genetyka (327) | Geografia (126) | Geologia (121) | Gimnazjum (52) | Historia (1222) | Historia sztuki (154) | Imprezy kulturalne (527) | Informatyka (536) | Inne (616) | Językoznawstwo i filologie (128) | Konferencje i imprezy naukowe (1065) | Konkursy (924) | Kształcenie zintegrowane (38) | Kursy i szkolenia (60) | Liceum / Technikum (167) | Literatura (107) | Ludzie nauki (466) | Matematyka (152) | Medycyna (3289) | Miasta i regiony (88) | Muzyka (86) | News bulletin - English (823) | Paleontologia (148) | Prawo (147) | Projekty edukacyjne (55) | Przyroda (1160) | Psychologia (423) | Religie (114) | Rozrywka (117) | Socjologia (499) | Sport (130) | Studia wyższe (569) | Szkoła podstawowa IV-VI (38) | Sztuka (54) | Świat (1777) | Targi (103) | Technika i technologie (1317) | Turystyka (70) | Uczelnie wyższe (1800) | Unia Europejska (134) | Współpraca naukowa (135) | Wszystkie etapy szkolne (193) | Wychowanie przedszkolne (53) | Z życia szkoły (89) | Żywienie (234)

  

Łamigłówki dobre dla mózgu
2008-05-06 08:38:50

Kilka łamigłówek dziennie może wpływać pobudzająco na pracę mózgu - sugeruje ekipa amerykańskich i szwajcarskich naukowców.

Naukowcy przekonują, że rozwiązywanie zadań dostosowanych przez komputer do możliwości danej osoby może dawać doskonałe efekty. W eksperymencie wzięło udział 35 ochotników, którzy codziennie przez 25 minut zmagali się z komputerowymi łamigłówkami. Kolejne 35 osób tego nie robiło.
Zadania polegały m.in. na zapamiętywaniu przez uczestników liter i figur. Proces trwał przez trzy tygodnie. Następnie porównano możliwości uczestników, którzy testy wykonywali i tych, którym łamigłówki odpuszczono.

Kiedy obie grupy musiały zmierzyć się z problemami zupełnie nie związanymi z komputerowymi łamigłówkami, okazało się, że pierwsza grupa radziła sobie z nimi znacznie lepiej. "Możliwości umysłowe wszystkich, którzy rozwiązywali zadania, poprawiły się" - zauważył prof. Walter Perrig z University of Bern.

Producenci komputerowych łamigłówek od dawna przekonywali o ich pozytywnych efektach, ale do tej pory nie przeprowadzono na ten temat zbyt wielu badań.

Zaangażowana w bania dr Susanne Jaeggi twierdzi, że klucz do sukcesu może leżeć w regularnych powtórkach. "To tak samo jak ze sportem - nie można mieć wyników w futbolu, jeśli nie gra się często w piłkę" - zauważyła Jaeggi.

Wyniki badań opublikował tygodnik "Proceedings of the National Academy of Sciences". MRT



PAP - Nauka w Polsce

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukasz skorzystaj z poniższej wyszukiwarki.

  Google
 
 
Web www.eduskrypt.pl



Koszyk jest pusty
Zaloguj się:

adres e-mail:

hasło:
   
« Zarejestruj się
Wpisz pobrany
kod dostępu:
 
Polecamy:
















    
UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii, proszę zapoznać się z polityką prywatności platformy edukacyjnej eduskrypt.pl
ZAMKNIJ