eduskrypt.pl - platforma nominowana do WORLD SUMMIT AWARD 2007

Informacje - szczegóły

«  Dodaj Informację


Antropologia (74) | Archeologia (8888) | Astronomia (1511) | Biologia (362) | Biotechnologia (126) | Chemia (247) | Ciekawostki (3645) | Ekologia (667) | Ekonomia i Biznes (686) | Etnologia (72) | Filozofia (92) | Fizyka (270) | Fundusze, granty, stypendia (354) | Genetyka (339) | Geografia (149) | Geologia (133) | Gimnazjum (62) | Historia (1237) | Historia sztuki (167) | Imprezy kulturalne (541) | Informatyka (552) | Inne (634) | Językoznawstwo i filologie (142) | Konferencje i imprezy naukowe (1080) | Konkursy (939) | Kształcenie zintegrowane (53) | Kursy i szkolenia (80) | Liceum / Technikum (184) | Literatura (115) | Ludzie nauki (489) | Matematyka (162) | Medycyna (3303) | Miasta i regiony (104) | Muzyka (111) | News bulletin - English (838) | Paleontologia (164) | Prawo (165) | Projekty edukacyjne (74) | Przyroda (1172) | Psychologia (439) | Religie (128) | Rozrywka (133) | Socjologia (510) | Sport (143) | Studia wyższe (580) | Szkoła podstawowa IV-VI (50) | Sztuka (71) | Świat (1786) | Targi (115) | Technika i technologie (1330) | Turystyka (86) | Uczelnie wyższe (1811) | Unia Europejska (154) | Współpraca naukowa (148) | Wszystkie etapy szkolne (204) | Wychowanie przedszkolne (73) | Z życia szkoły (103) | Żywienie (234)

  

Łamigłówki dobre dla mózgu
2008-05-06 08:38:50

Kilka łamigłówek dziennie może wpływać pobudzająco na pracę mózgu - sugeruje ekipa amerykańskich i szwajcarskich naukowców.

Naukowcy przekonują, że rozwiązywanie zadań dostosowanych przez komputer do możliwości danej osoby może dawać doskonałe efekty. W eksperymencie wzięło udział 35 ochotników, którzy codziennie przez 25 minut zmagali się z komputerowymi łamigłówkami. Kolejne 35 osób tego nie robiło.
Zadania polegały m.in. na zapamiętywaniu przez uczestników liter i figur. Proces trwał przez trzy tygodnie. Następnie porównano możliwości uczestników, którzy testy wykonywali i tych, którym łamigłówki odpuszczono.

Kiedy obie grupy musiały zmierzyć się z problemami zupełnie nie związanymi z komputerowymi łamigłówkami, okazało się, że pierwsza grupa radziła sobie z nimi znacznie lepiej. "Możliwości umysłowe wszystkich, którzy rozwiązywali zadania, poprawiły się" - zauważył prof. Walter Perrig z University of Bern.

Producenci komputerowych łamigłówek od dawna przekonywali o ich pozytywnych efektach, ale do tej pory nie przeprowadzono na ten temat zbyt wielu badań.

Zaangażowana w bania dr Susanne Jaeggi twierdzi, że klucz do sukcesu może leżeć w regularnych powtórkach. "To tak samo jak ze sportem - nie można mieć wyników w futbolu, jeśli nie gra się często w piłkę" - zauważyła Jaeggi.

Wyniki badań opublikował tygodnik "Proceedings of the National Academy of Sciences". MRT



PAP - Nauka w Polsce

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukasz skorzystaj z poniższej wyszukiwarki.

  Google
 
 
Web www.eduskrypt.pl



Koszyk jest pusty
Zaloguj się:

adres e-mail:

hasło:
   
« Zarejestruj się
Wpisz pobrany
kod dostępu:
 
Polecamy:
















    
UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii, proszę zapoznać się z polityką prywatności platformy edukacyjnej eduskrypt.pl
ZAMKNIJ