Polecamy nasz Katalog Publikacji Elektronicznych.

Darmowe lub symbolicznie odpłatne fachowe publikacje z wielu dziedzin związanych z nauka i edukacją.

Natychmiastowy dostęp!

Sprawdź, być może znajdziesz to czego szukasz, nie tracąc czasu i środków na dalsze poszukiwania.

    
eduskrypt.pl - platforma nominowana do WORLD SUMMIT AWARD 2007

Informacje - szczegóły

«  Dodaj Informację


Antropologia (24) | Archeologia (561) | Astronomia (574) | Biologia (193) | Biotechnologia (38) | Chemia (91) | Ciekawostki (1888) | Ekologia (499) | Ekonomia i Biznes (383) | Etnologia (25) | Filozofia (36) | Fizyka (123) | Fundusze, granty, stypendia (151) | Genetyka (150) | Geografia (49) | Geologia (61) | Gimnazjum (26) | Historia (805) | Historia sztuki (106) | Imprezy kulturalne (397) | Informatyka (337) | Inne (513) | Językoznawstwo i filologie (85) | Konferencje i imprezy naukowe (548) | Konkursy (409) | Kształcenie zintegrowane (11) | Liceum / Technikum (120) | Literatura (76) | Ludzie nauki (283) | Matematyka (44) | Medycyna (1571) | Miasta i regiony (49) | Muzyka (40) | News bulletin - English (671) | Paleontologia (53) | Prawo (117) | Przyroda (436) | Psychologia (271) | Religie (80) | Rozrywka (59) | Socjologia (360) | Sport (70) | Studia wyższe (198) | Szkoła podstawowa IV-VI (15) | Sztuka (12) | Świat (1261) | Targi (63) | Technika i technologie (513) | Turystyka (21) | Uczelnie wyższe (555) | Unia Europejska (86) | Współpraca naukowa (53) | Wszystkie etapy szkolne (154) | Wychowanie przedszkolne (19) | Z życia szkoły (38) | Żywienie (146)

  

Orzechy w diecie przyszłych mam mogą wywoływać astmę
2008-07-21 11:40:50

Przyszłe mamy, które codziennie spożywają orzechy mogą przyczynić się do zwiększenia ryzyka wystąpienia astmy u ich dzieci o 50 procent - twierdzą duńscy naukowcy z University of Utrecht.

W badaniu wzięło udział około 4 tysiące kobiet, które wypełniły kwestionariusz dotyczący ich diety. Następnie badacze obserwowali dzieci tych matek przez okres ośmiu lat.
Wyniki badania, opublikowane w amerykańskim czasopiśmie "American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine", sugerują, że silne alergeny zawarte w orzechach mogą wpływać na podatność płodu na alergie.

"Jest jeszcze zbyt wcześnie by zalecać unikanie jedzenia orzechów. Ważne jest jednak by kobiety zdrowo się odżywiały i pamiętały, że jeśli chodzi o jedzenie - co za dużo, to nie zdrowo" - powiedziała kierująca badaniami dr Saskia Willers.

Zdania naukowców w tej kwestii są podzielone. Profesor John Heffner z American Thoracic Society twierdzi, że jest wciąż za mało dowodów na szkodliwość orzechowej diety i potrzebne są dalsze badania. AD1

PAP - Nauka w Polsce

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukasz skorzystaj z poniższej wyszukiwarki.

  Google
 
 
Web www.eduskrypt.pl


 
 

Koszyk jest pusty
Zaloguj się:

adres e-mail:

hasło:
   
« Zarejestruj się
Wpisz pobrany
kod dostępu:
  
Polecamy: